קורס מאנדיי למתחילים

שיעור מס' 11 – אזור העדכונים

נגן וידאו

מילון מונחים

פיצ'ר המאפשר למשתמשים לשתף מידע, לעדכן ולקבל עדכונים על התקדמות העבודה והמשימות. על מנת להוסיף עדכון על המשתמש ללחוץ על בועית העדכונים שנמצאת מימין לשם האייטם ואז ייפתח חלון עדכון בצדו הימני של המסך.

בחלון העדכונים יכול המשתמש לבצע את הפעולות הבאות:

  • יצירת עדכון חדש על משימה ספציפית או פרויקט.
  • שליחת הודעות או שאלות לחברי הצוות השותפים למשימה.
  • צירוף קבצים ותמונות לעדכונים והודעות.
  • הגדרת תזכורות ודדליינים למשימות.
  • תגובה לעדכונים של חברי הצוות.
  • צפייה בסיכום היסטורי של כל העדכונים בפרויקט או משימה.
  • מעקב אחר התקדמות הפרויקט בזמן אמת וקבלת התראות על שינויים חשובים.

שימוש נכון ושיטתי בפיצ'ר עדכונים, יכול להוות כלי התקשורת המקצועי המרכזי בארגון ולהחליף הרבה מההתכתבויות בוואטסאפ או אימיילים. 

היתרון המרכזי של שימוש בעדכונים על פני וואטסאפ או אימייל הוא שכל עדכון שנכתב משויך באופן מובנה לאייטם מסוים, מה שמבטיח תהליך עדכון מאורגן, מסודר ויעיל.

בכל פעם שאחד המשתמשים כותב תוכן בתיבת העדכונים (Updates) של אייטם כלשהו בחשבון, התוכן הנ"ל יופיע בתיבת הדואר הנכנס.

תיבת הדואר חוסכת לנו את הצורך להיכנס לכל לוח ולוח ולהבין אילו עדכונים נכתבו באילו אייטמים.

מכיוון שיכולים להיות עדכונים רבים בחשבון ואנחנו עלולים להיות "מוצפים" בהרבה עדכונים שלא רלוונטיים אלינו ניתן להגדיר בחלקו הימני של מסך תיבת הדואר אילו עדכונים יופיעו אצלנו – כל העדכונים בחשבון/ רק כאלה שהשם שלי אוזכר בהם/ רק כאלה שנמצאים בלוחות שאני רשום אליהם. אפשרות סינון דואר נוספת מא]שרת לסנן את עדכונים לפי הלוחות שבהם הם מופיעים.

כאשר מופיע אצלנו עדכון בתיבת הדואר אנחנו יכולים להגיב אליו (Reply)/ לסמן שקראנו אותו (לחיצה על V)/ לעשות לו לייק (👍🏼)/ לשמור אותו/ לשתף אותו עם אחרים או למחוק אותו.

אזור פעילות ייחודי לכל אייטם אליו ניתן להגיע באמצעות בועית העדכונים.

יומן הפעילות של האייטם הוא טבלה זהה לחלוטין ליומן הפעילות של הלוח שמכילה את כלל הפעילות שהתרחשה ביחס לאייטם הספציפי. 

כאשר לוחצים על בועית העדכון של האייטם ניתן לראות שלאחד הטאבים בבועית העדכון שנפתחה קוראים "Activity Log".

במקרים רבים ישנם פרמטרים רבים מאוד (עמודות) לכל אייטם. 

דוגמא – נניח ואנחנו מנהלים לוח שמרכז את כל אנשי קשר שהארגון שלנו עובד איתם.

בלוח הזה ישנן 20 עמודות שונות המכילות את כל הפרטים אודות כלל אנשי הקשר – שם, מס' פלאפון, אימייל, מקום מגורים וכו'.

מכיוון שלא נרצה שהטבלה תציף אותנו במידע רב שברוב הזמן לא באמת נחוץ לנו, סביר להניח שנרצה להסתיר חלק מהעמודות הנ"ל. 

אבל מה אם בכל זאת נרצה מדי פעם לצפות/לערוך את אותן עמודות שהסתרנו?

כאן בדיוק נכנס כרטיס הפריט לתמונה. 

הכרטיס, מאפשר לנו להציג את אותן העמודות שהסתרנו באופן כזה שבו רק כאשר נלחץ על בועית העדכונים של אותו האייטם ונבחר באופציה של כרטיס הפריט נראה את אותן עמודות נוספות ונוכל לערוך אותן. נדגיש שניתן לערוך כמה כרטיסי פריט לכל אייטם ובכך להפריד ביניהן (כרטיס פריט עם המידע האישי, כרטיס פריט עם מידע כספי וכ'..).